понедельник, 25 января 2016 г.

Урок алгебри у  7 класі
Тема:   Використання формул скороченого   множення для розкладання многочленів на  множники
Мета:  формувати вміння і навички учнів виконувати розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого множення, розвивати обчислювальну культуру, культуру математичного мовлення та письма, розширювати кругозір, виховувати інтерес до науки.
Тип уроку: урок засвоєння навичок і вмінь, узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: картки з цифрами 1,2,3, епіграф, лист самоконтролю, на дошці картки
 «Рахую до 5», «Історичні рівняння»,  «Обговорюймо!», «Працюємо в групах», «Вищий пілотаж».
Епіграф до уроку:
«Вивчіть ази науки, перш ніж зійти на вершину, ніколи не беріться за вивчення наступного, не засвоївши попереднього»  І.П.Павлов.

                        Хід  уроку.
1.      Перевірка домашнього завдання.
Усно вставити пропущене число чи букву
№589
2) а2-2ах+х2 =(а-  )2=(а-  )(а-  )
3)в2+2в7+72=(в+7)2=(  +  )(  +  )
№591
1)а2+10а+25=(а+  )2
(-15+5)2=(-10)2=             (95+5)2=     2=10000
№592
1)1\9а4+9в2+2а2в=1\9а4+2а2в+9в2=(1\3  +  в)2=(1\3  +  в)(1\3 +  в)
    2.Актуалізація опорних знань.
Запис формул
Ліва частина формул записана, учням записати праву частину, кожен учень витирає попередній запис і ще раз записує формулу.
Бліцопитування
Вчитель починає правило, учні по черзі продовжують
1.    Квадрат суми двох виразів дорівнює…
2.    Квадрат різниці двох виразів дорівнює…
3.    Різниця квадратів двох виразів дорівнює…
4.    Різниця кубів двох виразів дорівнює…
5.    Сума кубів двох виразів дорівнює…
6.    Способи розкладання на множники.
7.    Піднести до квадрату вираз  12, 7,(-3х), 25ав, -14у, 9а, 15р2
3. Розв'язання вправ
Рахую до 5
На дошці завдання і три відповіді, учні, виконавши завдання на рахунок «1,2,3,4,5», піднімають карточку з номером правильної відповіді
52*10
100
250
50
2,502*1000
2502
0,2502
25,02
15/20*10/30
5/10
1
0,25
-26-144
-170
170
118

3. Розвязання вправ.
Обговорюймо!
№ 654(3)
Учні висловлюють пропозиції до розв’язання ,  розв’язують самостійно, відповідь звірить.
    Фізкультхвилинка
Вчитель:  Хто там, хто там притомився
                 І на парту нахилився?
                 Треба дружно всім нам встати,
                 Фізкультпаузу почати. 
Учень проводить фізкультхвилинку:
                  Руки вгору підніміть і тихенько опустіть.
                  Руки вгору, руки в боки, і зробіть чотири кроки:
                  Один,два, три, чотири.
                  Один,два - нахиляємося,три, чотири – піднімаємося,
                  П'ять, шість – на свободі кріпнуть крильця молоді,
                  Сім, вісім – усі сідаємо і роботу починаємо. 
4.Працюємо в групах
З використанням формули суми і різниці кубів
№ 684(1) Яка група виконає швидше, з обговоренням у групі,  записує розвязок на дошці.
5.Вищий пілотаж
№ 687
Завдання на високий рівень, виконує учень за бажанням на дошці

6.Історичні рівняння
Разом відгадати числа і кожна група розв’язує своє рівняння
1. А-Скільки синів було у князя Святослава?  ( 3)
2. В-В якому столітті почав правити князь Олег? ( 9)
3. Д - Скільки у східних слов'ян напередодні утворення Київської Русі існувало союзів, племен?(14)
х(х-А)+Ах-В=0
х3-Дх2+х-Д=0
х3-Вх2+х-В=0
7. Підсумок уроку.
Заповнити лист самоконтролю
Завдання
Прізвище          Оцінка
Домашнє завдання

Бліцопитування

Рахую до 5

Робота в групі

Історичні рівняння

Середній бал за урок

Оцінки за урок
8.Домашнє завдання
§16-20    № 795, №  804, № 810 (2), № 815,№ 820




Комментариев нет:

Отправить комментарий