понедельник, 25 января 2016 г.

Вчитель Москаленко М.І.
Математична вікторина для  6 класів
Мета:        
·        Формування  дитячого кругозора, росширення світогляду.
·        Створення ситуації успіху для  зацікавленості  предметом математика.
·        Формування  комунікативних навичок.
·        Розвиток уміння швидко і чітко формулювати власну думку, слухати і  
            доповнювати відповідь суперника, контролювати свій робочий час.
ХІД ГРИ:

Вступне слово вчителя.  Правила поведінки під час гри.
Використані цитати:
Ø    Не можна забувати, що суспільству більше подобається, коли його розважають, ніж вчать.
          Адольф фон Кнігге
Ø    Знання, здобуті без особистих зусиль, без особистого напруження – знання мертві. Тільки пропущене через власну голову становиться твоїм досягненням. Професор Нейгауз
Кожен учень за правильну відповідь одержує плану . В кінці уроку дізнаємося переможця і самі активні учні отримають гарні оцінки.
Перший тур – «Розвиваючий». 

 Потренуйте мізки, поворуши звивини.
Бути цікавим – це класно!
Уміти багато – це здорово!
Бути самим собою просто
зразково!
А працювати з нами просто чудово!
Відповідай на питання вікторини і заробляй бал і повагу, а може й захоплення!
1. Яка математична дія з клітинами забезпечує зростання органів живого організму?
– додавання;                   – віднімання;
– множення;                   
– ділення.
2. Як називається відстань між двома позначками на вимірювальній шкалі?
– додавання;                       – віднімання;
– множення;                       
– ділення.
3. Що виходить при діленні чисел?
- Частка;                             – Приватка;
- Громадка;                       – Колективка
4. Що потрібно брати з героїв, а також з усіх чесних, добрих і порядних людей?
- Задачу;                             – Приклад;
- Рівняння;                         – Систему рівнянь
5. Який результат арифметичної дії є солодким на смак?
– різниця;                            – сума;
– частка
;                              – остача
.
6. Який математичний знак існує?
- Корінь;                               – Стебло;
- Лист;                                  – Квітка
7. Якому овочу  математичний радикал (витяг кореня) є «родичем»?
– томат;                                 – огірок;
– редис;                                
– репа.
8. Формули якого множення вивчають на уроках математики в школі?
- Швидкісного;                    - Прискореного;
-
Скороченого;                    - Фігурного
9. Що іноді роблять з персоналом підприємства?
- Спрощення;                        – Приведення подібних членів;
- Скорочення;                      – Винесення за дужки.
10. Як називається повторювана група цифр у записі нескінченного дробу?
- Тайм
;                                     – Період;
- Раунд;                                   – Гейм
11. Як закінчується це відоме прислів’я: «Ясно, як …»?
- Двічі два;                              – Тричі три;
- П’ятьма п’ять;                      – Шістьма шість.

12. Як називається відома картина російського живописця-передвижника Н. П. Богданова-Бельського?
- «Доказ теореми»;                   – «Обчислення за допомогою калькулятора»;
- «Лічба»;                                    – «Пробне тестування».
13. Що проводять, коли зіставляють або порівнюють одне явище з іншим, подібним?
- Перпендикуляри;                    – Паралелі;
- Похилі;                                      – Спіралі.
14. Яка геометрична фігура підробляє в цирку гімнастичним снарядом?
- Коло;                                           – Прямокутник;
- Ромб
;                                           – Трапеція
15. Які геометричні фігури є спортивними гімнастичними снарядами?
- Кільця;                                         – Квадрати;
- Ромби;                                          – Трикутники.
16. Що є назвою музичного інструмента?
- Трикутник;                                 – Квадрат;
- Овал;                                            – Ромб
17. Яким математичним словом характеризують нетовариську, скритну людину?
- Прямолінійний;                    - Замкнутий;
- Пунктуальний;                     – Увігнутий.
18. Як називається щільна вовняна тканина з похилим рубчиком?
- Гіпотенуза;                    - Бісектриса;
- Медіана;                         
– Діагональ
 19. Яка планета немислима без кілець?
- Юпітер;                        - Марс;
- Венера;                        - Уран
20. Яка з цих геометричних фігур дала назву хвороби і кістки руки людини?
- Пряма;                            – Промінь;
- Відрізок;                        - Ламана
21. Закінчіть російське прислів’я: «Всякому мила своя …»
- Висота;                            – Сторона;
- Медіана;                        - Бісектриса.





Другий тур – «міркувальний». 
1
ü    Їх виплачують в банках
ü    Говорять, що більше за 30 – грабіж!
ü    Пишеться начебто 0 ділять на 0
                                Відсотки
2
ü    Буває в номері дома на розі вулиць
ü    Цим стріляють з рушниці
ü    Його вистукують на барабані
                                      Дріб
 3
ü    Вона потрібна, щоб не говорити дурниць
ü    Коли одне слідує з іншого
ü    Буває математична, буває жіноча
                              Логіка
4  
ü    Зазвичай знаходиться в центрі міста
ü    Виражається числом в квадраті
ü    Довжина на ширину
                              Площа

Третій  тур – «літературний» для капітанів. Вставити слова, яких не вистачає в приказках, які є числівниками.  Правильна відповідь – 1 бал.
1.    … на одного не чекають (7)
2.    …раз виміряй, …раз відріж (7, 1)
3.    За…зайцями поженешся, не спіймаєш ні…   (2,1)

 Сценка “На уроках математики”

Учитель: Петров, ти насилу рахуєш до десяти. Ніяк не збагну, ким ти зможеш стати?
Учень Петров: Суддею по боксу, Марь Іванна!
Учитель: Вирішувати завдання до дошки йде … Трушкін.
Учень Трушкін виходить до дошки.
Учитель: Слухай уважно умову задачі. Папа купив 1 кілограм цукерок, і мама – ще 2 кілограми. Скільки …
Учень Трушкін прямує до дверей.
Учитель: Трушкін, ти куди?!
Учень Трушкін: Додому побіг, цукерки їсти!
Учитель: Петров, неси сюди щоденник. Поставлю в нього твою вчорашню двійку.
Учень Петров: У мене його немає.
Учитель: А де ж він?
Учень Петров: А я його Вітьку віддав – батьків полякати!
Учитель: Васєчкін, якщо у тебе є десять гривень, і ти попросиш у брата ще десять гривень, скільки в тебе буде грошей?
Учень Васєчкін: Десять гривень.
Учитель: Так ти просто не знаєш математики!
Учень Васєчкін: Ні, це ви не знаєте мого брата!
Учитель: Сидоров, відповідай будь ласка, скільки буде тричі сім?
Учень Сидоров: Марія Іванівна, відповідати на ваше запитання я буду тільки у присутності свого адвоката!
Учитель: Чому, Іванов, уроки за тебе завжди робить батько?
Учень Іванов: А у мами немає вільного часу!
Учитель: Тепер вирішите самостійно завдання номер 125.
Учні приймаються за справу.
Учитель: Смирнов! Ти чому списуєш у Терентьєва?
Учень Смирнов: Ні, Марь Іванна, це він у мене списує, а я просто перевіряю – чи правильно він це зробив!

Четвертий  тур – «Римовані задачки» 
  А на наступні запитання старайтеся відповідати якнайшвидше, але будьте уважні адже запитання не прості а у віршованій формі.
1.     Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – і отримаєш … (не два, а шість)
2.     Вийшов зайчик погулять, лап у зайця рівно… (не п’ять, а чотири)
3.     Ходить в народі чутка така: шість мінус три -  ми отримаєм… (не два, а три)
4.     Повторяв учитель Ірі, що два більше, ніж… (один, а не чотири)
5.     Менше в десять раз, чим метр, всім відомо… (дециметр)
6.     Біля дошки ти кажи, що кінців у палки… (два, а не три)
7.     На уроках будеш спать, за Відповідь получиш… (два, а не п’ять)
8.     Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну лишилось -… (не дві, а чотири)
9.     Миш рахує дірки в сирі: три плюс дві – всього… (п’ять, а не чотири).



П'ятий тур -  «Логічний»
Запитання:
1. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?
Відповідь: 50.
2. Щоб яйце стало крутим, його потрібно варити 8 хвилин. А через скільки хвилин по крутішають 6 яєць?
Відповідь: 8 хвилин.
3. Супутник Землі робить оберт за 100 хвилин, а наступний за 1 год. 40хв. Як це пояснити?
Відповідь: 1 год 40 хв. = 100 хв.
4. Риба важить 8 кг, та ще половину своєї ваги. То ж скільки важить рибинка?
Відповідь: 16 кг.
5. У Мамеда було 10 овець. Всі окрім дев’яти повтікали. Скільки овець залишилося в Мамеда?
Відповідь: 9 овець.
6. Двоє підійшли до річки. Біля берега стояв човен, в який може поміститись лише одна людина, але вони обидва переправилися через річку. Як це могло статися?
Відповідь:  Вони підійшли до різних берегів.
7. Троє коней пробігло 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?
Відповідь: 30 км.
8. Лікар виписав 3 уколи. Через кожні півгодини укол. За який час хворому вколють всі ліки?
Відповідь: через 1 годину.
9. Два батька і два сина купили 3 апельсина. Кожен отримав по апельсину.  Як так вийшло?
Відповідь: дід – батько - син.
10. В сімї семеро братів, у кожного брата по сестрі. Скільки дітей в сім’ї?
Відповідь: 8 дітей.
11. Палицю розпиляли на 12 шматочків. Скільки розпилів було зроблено?
Відповідь: 11.
12. Птахолов спіймав 5 синиць, і зустрів по дорозі 5 учениць. Кожній подарував по синиці , в клітці ж залишилася 1 пташка. Як це могло статися?
Відповідь:  Останню синицю віддав разом з кліткою.
13. В кімнаті чотири кути. В кожному кутку сидить кішка.  Навпроти кожної кішки по три кішки. На хвості в кожної кішки по кішці. Скільки всього кішок в кімнаті?
Відповідь: 4 кішки.
14. Кут, міра якого 10 градусів розглядають через лупу, яка збільшує в 4 рази. Якої величини кут побачать у лупу?
Відповідь: 10 °.




 Математичні ребуси
1.  Розгадайте числові ребуси, де однаковим буквам відповідають однакові цифри.


Заключне слово вчителя.

 Підведення підсумків.

  Визначення і нагородження команди-переможця

Хто нічого не помічає,
Той нічого не вивчає.
Хто нічого не вивчає,
Той вічно хниче та й скучає.
                                       Р. Сеф
         Кожен день, в який ви не поповнили своєї освіти хоча б маленьким, але новим    для    вас шматком знання…вважайте безплідно й безповоротно для себе загиблим.
Костянтин Станіславський



Комментариев нет:

Отправить комментарий