Вчитель Москаленко М.І.
Математична вікторина для
6 класів
Мета:
· Формування дитячого
кругозора, росширення світогляду.
· Створення
ситуації успіху
для зацікавленості предметом математика.
· Формування комунікативних
навичок.
· Розвиток
уміння швидко і чітко формулювати власну думку, слухати і
доповнювати
відповідь суперника, контролювати свій робочий час.
ХІД ГРИ:
Вступне слово вчителя. Правила
поведінки під час гри.
Використані цитати:
Ø Не
можна забувати, що суспільству більше подобається, коли його розважають, ніж
вчать.
Адольф
фон Кнігге
Ø Знання,
здобуті без особистих зусиль, без особистого напруження – знання мертві. Тільки
пропущене через власну голову становиться твоїм досягненням. Професор
Нейгауз
Кожен учень за правильну відповідь одержує плану .
В кінці уроку дізнаємося переможця і самі активні учні отримають гарні оцінки.
Перший тур – «Розвиваючий».
Потренуйте мізки, поворуши звивини.
Бути цікавим – це класно!
Уміти багато – це здорово!
Бути самим собою просто зразково!
А працювати з нами просто чудово!
Бути цікавим – це класно!
Уміти багато – це здорово!
Бути самим собою просто зразково!
А працювати з нами просто чудово!
Відповідай на питання вікторини і
заробляй бал і повагу, а може й захоплення!
1. Яка математична дія з клітинами
забезпечує зростання органів живого організму?
– додавання; – віднімання;
– множення; – ділення.
– додавання; – віднімання;
– множення; – ділення.
2. Як називається відстань між двома
позначками на вимірювальній шкалі?
– додавання;
– віднімання;
– множення; – ділення.
– множення; – ділення.
3. Що виходить при діленні чисел?
- Частка; – Приватка;
- Громадка; – Колективка
- Частка; – Приватка;
- Громадка; – Колективка
4. Що потрібно брати з героїв, а також з
усіх чесних, добрих і порядних людей?
- Задачу;
– Приклад;
- Рівняння; – Систему рівнянь
- Рівняння; – Систему рівнянь
5. Який результат арифметичної дії є
солодким на смак?
– різниця; – сума;
– частка; – остача
.
6. Який математичний знак існує?
– різниця; – сума;
– частка; – остача
.
6. Який математичний знак існує?
- Корінь;
– Стебло;
- Лист; – Квітка
- Лист; – Квітка
7. Якому овочу математичний радикал (витяг кореня) є
«родичем»?
– томат; – огірок;
– редис; – репа.
– томат; – огірок;
– редис; – репа.
8. Формули якого множення вивчають на
уроках математики в школі?
- Швидкісного; - Прискореного;
- Скороченого; - Фігурного
- Швидкісного; - Прискореного;
- Скороченого; - Фігурного
9. Що іноді роблять з персоналом
підприємства?
- Спрощення; – Приведення подібних членів;
- Скорочення; – Винесення за дужки.
- Спрощення; – Приведення подібних членів;
- Скорочення; – Винесення за дужки.
10. Як називається повторювана група
цифр у записі нескінченного дробу?
- Тайм; – Період;
- Раунд; – Гейм
- Тайм; – Період;
- Раунд; – Гейм
11. Як закінчується це відоме прислів’я:
«Ясно, як …»?
- Двічі два;
– Тричі три;
- П’ятьма п’ять; – Шістьма шість.
- П’ятьма п’ять; – Шістьма шість.
12. Як називається відома картина
російського живописця-передвижника Н. П. Богданова-Бельського?
- «Доказ теореми»;
– «Обчислення за
допомогою калькулятора»;
- «Лічба»; – «Пробне тестування».
- «Лічба»; – «Пробне тестування».
13. Що проводять, коли зіставляють або
порівнюють одне явище з іншим, подібним?
- Перпендикуляри;
– Паралелі;
- Похилі; – Спіралі.
- Похилі; – Спіралі.
14. Яка геометрична фігура підробляє в
цирку гімнастичним снарядом?
- Коло;
– Прямокутник;
- Ромб; – Трапеція
- Ромб; – Трапеція
15. Які геометричні фігури є спортивними
гімнастичними снарядами?
- Кільця;
– Квадрати;
- Ромби; – Трикутники.
- Ромби; – Трикутники.
16. Що є назвою музичного інструмента?
- Трикутник;
– Квадрат;
- Овал; – Ромб
- Овал; – Ромб
17. Яким математичним словом
характеризують нетовариську, скритну людину?
- Прямолінійний;
-
Замкнутий;
- Пунктуальний; – Увігнутий.
- Пунктуальний; – Увігнутий.
18. Як називається щільна вовняна
тканина з похилим рубчиком?
- Гіпотенуза;
- Бісектриса;
- Медіана; – Діагональ
- Медіана; – Діагональ
19. Яка планета немислима без кілець?
- Юпітер;
- Марс;
- Венера; - Уран
- Венера; - Уран
20. Яка з цих
геометричних фігур дала назву хвороби і кістки руки людини?
- Пряма;
– Промінь;
- Відрізок; - Ламана
- Відрізок; - Ламана
21. Закінчіть російське
прислів’я: «Всякому мила своя …»
- Висота;
– Сторона;
- Медіана; - Бісектриса.
- Медіана; - Бісектриса.
Другий тур – «міркувальний».
1
ü Їх виплачують в банках
ü Говорять, що більше за 30 – грабіж!
ü Пишеться начебто 0 ділять на 0
Відсотки
2
ü Буває в номері дома на розі вулиць
ü Цим стріляють з рушниці
ü Його вистукують на барабані
Дріб
3
ü Вона потрібна, щоб не говорити дурниць
ü Коли одне слідує з іншого
ü Буває математична, буває жіноча
Логіка
4
ü Зазвичай знаходиться в центрі міста
ü Виражається числом в квадраті
ü Довжина на ширину
Площа
Третій тур – «літературний» для капітанів. Вставити слова, яких
не вистачає в приказках, які є числівниками. Правильна відповідь – 1 бал.
1. … на одного не чекають (7)
2. …раз виміряй, …раз відріж (7, 1)
3. За…зайцями поженешся, не спіймаєш
ні… (2,1)
Сценка “На уроках
математики”
Учитель: Петров, ти насилу
рахуєш до десяти. Ніяк не збагну, ким ти зможеш стати?
Учень Петров: Суддею по боксу, Марь Іванна!
Учень Петров: Суддею по боксу, Марь Іванна!
Учитель: Вирішувати завдання
до дошки йде … Трушкін.
Учень Трушкін виходить до дошки.
Учитель: Слухай уважно умову задачі. Папа купив 1 кілограм цукерок, і мама – ще 2 кілограми. Скільки …
Учень Трушкін прямує до дверей.
Учитель: Трушкін, ти куди?!
Учень Трушкін: Додому побіг, цукерки їсти!
Учень Трушкін виходить до дошки.
Учитель: Слухай уважно умову задачі. Папа купив 1 кілограм цукерок, і мама – ще 2 кілограми. Скільки …
Учень Трушкін прямує до дверей.
Учитель: Трушкін, ти куди?!
Учень Трушкін: Додому побіг, цукерки їсти!
Учитель: Петров, неси сюди
щоденник. Поставлю в нього твою вчорашню двійку.
Учень Петров: У мене його немає.
Учитель: А де ж він?
Учень Петров: А я його Вітьку віддав – батьків полякати!
Учень Петров: У мене його немає.
Учитель: А де ж він?
Учень Петров: А я його Вітьку віддав – батьків полякати!
Учитель: Васєчкін, якщо у
тебе є десять гривень, і ти попросиш у брата ще десять гривень, скільки в тебе
буде грошей?
Учень Васєчкін: Десять гривень.
Учитель: Так ти просто не знаєш математики!
Учень Васєчкін: Ні, це ви не знаєте мого брата!
Учень Васєчкін: Десять гривень.
Учитель: Так ти просто не знаєш математики!
Учень Васєчкін: Ні, це ви не знаєте мого брата!
Учитель: Сидоров, відповідай
будь ласка, скільки буде тричі сім?
Учень Сидоров: Марія Іванівна, відповідати на ваше запитання я буду тільки у присутності свого адвоката!
Учень Сидоров: Марія Іванівна, відповідати на ваше запитання я буду тільки у присутності свого адвоката!
Учитель: Чому, Іванов, уроки
за тебе завжди робить батько?
Учень Іванов: А у мами немає вільного часу!
Учень Іванов: А у мами немає вільного часу!
Учитель: Тепер вирішите
самостійно завдання номер 125.
Учні приймаються за справу.
Учитель: Смирнов! Ти чому списуєш у Терентьєва?
Учень Смирнов: Ні, Марь Іванна, це він у мене списує, а я просто перевіряю – чи правильно він це зробив!
Учні приймаються за справу.
Учитель: Смирнов! Ти чому списуєш у Терентьєва?
Учень Смирнов: Ні, Марь Іванна, це він у мене списує, а я просто перевіряю – чи правильно він це зробив!
Четвертий тур –
«Римовані задачки»
А на наступні запитання старайтеся
відповідати якнайшвидше, але будьте уважні адже запитання не прості а у
віршованій формі.
1. Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – і отримаєш … (не два, а шість)
2. Вийшов зайчик погулять, лап у зайця рівно… (не п’ять, а чотири)
3. Ходить в народі чутка така: шість мінус три - ми отримаєм… (не два, а три)
4. Повторяв учитель Ірі, що два більше, ніж… (один, а не чотири)
5. Менше в десять раз, чим метр, всім відомо… (дециметр)
6. Біля дошки ти кажи, що кінців у палки… (два, а не три)
7. На уроках будеш спать, за Відповідь получиш… (два, а не п’ять)
8. Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну лишилось -… (не дві, а чотири)
9. Миш рахує дірки в сирі: три плюс дві – всього… (п’ять, а не чотири).
П'ятий тур - «Логічний»
Запитання:
1. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?
Відповідь: 50.
2. Щоб яйце стало крутим, його потрібно варити 8 хвилин.
А через скільки хвилин по крутішають 6 яєць?
Відповідь: 8 хвилин.
3. Супутник Землі робить оберт за 100 хвилин, а наступний
за 1 год. 40хв. Як це пояснити?
Відповідь: 1 год 40 хв. = 100 хв.
4. Риба важить 8 кг, та ще половину своєї ваги. То ж
скільки важить рибинка?
Відповідь: 16 кг.
5. У Мамеда було 10 овець. Всі окрім дев’яти повтікали.
Скільки овець залишилося в Мамеда?
Відповідь: 9 овець.
6. Двоє підійшли до річки. Біля берега стояв човен, в який
може поміститись лише одна людина, але вони обидва переправилися через річку.
Як це могло статися?
Відповідь: Вони
підійшли до різних берегів.
7. Троє коней пробігло 30 км. Яку відстань пробіг кожен
кінь?
Відповідь: 30 км.
8. Лікар виписав 3 уколи. Через кожні півгодини укол. За
який час хворому вколють всі ліки?
Відповідь: через 1 годину.
9. Два батька і два сина купили 3 апельсина. Кожен
отримав по апельсину. Як так вийшло?
Відповідь: дід – батько - син.
10. В сім’ї семеро братів, у
кожного брата по сестрі. Скільки дітей в сім’ї?
Відповідь: 8 дітей.
11. Палицю розпиляли на 12 шматочків. Скільки розпилів
було зроблено?
Відповідь: 11.
12. Птахолов спіймав 5 синиць, і зустрів по дорозі 5
учениць. Кожній подарував по синиці , в клітці ж залишилася 1 пташка. Як це
могло статися?
Відповідь: Останню
синицю віддав разом з кліткою.
13. В кімнаті чотири кути. В кожному кутку сидить
кішка. Навпроти кожної кішки по три
кішки. На хвості в кожної кішки по кішці. Скільки всього кішок в кімнаті?
Відповідь: 4
кішки.
14. Кут, міра
якого 10 градусів розглядають через лупу, яка збільшує в 4 рази. Якої величини
кут побачать у лупу?
Відповідь: 10
°.
Математичні
ребуси
1. Розгадайте числові ребуси, де
однаковим буквам відповідають однакові цифри.
Заключне слово вчителя.
Підведення
підсумків.
Визначення
і нагородження команди-переможця
Хто нічого не помічає,
Той нічого не вивчає.
Хто нічого не вивчає,
Той вічно хниче та й
скучає.
Р.
Сеф
Кожен
день, в який ви не поповнили своєї освіти хоча б маленьким, але
новим для вас шматком
знання…вважайте безплідно й безповоротно для себе загиблим.
Костянтин
Станіславський
Комментариев нет:
Отправить комментарий